Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Poll
Total Pageviews
Categories
- Articles (LO1) (1)
Popular Posts
-
Berikut dipaparkan penyelesaian masalah yang berkaitan dengan aplikasi konsep isipadu. Situasi yang diberi adalah keratan soalan UPSR 2010, ...
-
Lanjutan daripada situasi yang diberi daripada keratan soalan UPSR 2010, saya terfikir untuk meneroka pemikiran algebra murid-murid saya. Id...
-
Refleksi Kelas: 5D Topik: Peratus. Perbincangan hari ini melihat hubungan di antara pemahaman murid terhadap konsep peratus dengan pengetahu...
-
Minggu hadapan, bermula 26 sehingga 28 Oktober, murid-murid saya akan menduduki PKSR 2. So minggu ini dan minggu sebelum ini kiranya saya b...
-
Berikut dipaparkan beberapa idea murid tentang penyelesaian satu stuasi harian. Melalui idea-idea yang murid kemukakan ini, jelas mer...
-
Setelah bereksplorasi dengan murid konsep isipadu bagi bentuk 3 Dimensi, yang saya rasa masih perlu banyak pembetulan dan latihan manipulasi...
-
Video meneroka konsep purata menggunakan bahan manipulatif... terima kasih kepada Fadzli kerana membenarkan saya memuatnaiknya ke dalam blog...
-
Fundamentals of geometric thinking Geometri secara umumnya adalah berkenaan bentuk, 2 dimensi dan 3 dimensi. Namun pengertian lebh mendal...
-
Video ini memaparkan rakaman yang dibuat ke atas murid tahun lima berhubung penyelesaian masalah yang melibatkan purata.
-
-on how pupils develop mathematical thinking during t&l -mathematical thinking develop from logic -teacher needs to understand maths...
Blog Archive
Followers
About Me
- mohd fathil bahari
- I'am a full time Mathematics teacher in a rural primary school and part time student pursuing Master of Education (Primary Mathematics). My mission in mathematics educaton is to give my pupils full oportunity for them to learn what mathematics are all about, above and beyond of what has been portrayed as numbers, figures and formulaes. I want to dedicate myself to create a very fun and enjoyable mathematics learning together giving them full support to discover my pupils' talents and intelligence in mathematics, purposely and in their daily life, generally.
Labels
- Articles (LO1) (1)
0 comments:
Post a Comment